d auOraș din România mai vechi decât piramidele Egiptene
Arheologii români au făcut o descoperire de senzație în județul Hunedoara! Aici a fost descoperit un oraș imens, cel mai vechi din Transilvania, și chiar mai vechi decât piramidele egiptene!
De cele mai multe ori, arheologii români au ocazia de a descoperi istoria României, ascunsă sub straturi de pământ, doar când autoritățile vor să mai construiască una-alta.
Cel mai vechi oraș din Transilvania, ridicat pe la anul 4.200 î.Hr …înainte să apară piramidele din Egipt (2.630 – 2.611 î.Hr.)
Este și cazul celui mai vechi oraș din Transilvania, ridicat pe la anul 4.200 î.Hr, înainte să apară piramidele din Egipt (2.630 – 2.611 î.Hr.). Așezarea a fost descoperită în timp ce muncitorii săpau pentru amenajarea autostrăzii Sibiu- Nădlac.

InimaOare de ce nu înțelege Bărbatul că Femeia este sensibila și că ea îți pune sufletul în tot ceea ce face? De ce nu înțelege Bărbatul că pentru ea conteaza lucrurile mici, făcute cu drag și din drag? Oare de ce îi dărâmă el adeseori castelul prin răceala și indiferența lui?
 
Vreau să cred că eu, Femeia, sunt importantă pentru el, Bărbatul, și că de fiecare dată când fac un pas către el, natural ar fi să facă și el un pas către mine. Indiferent că este tata, fratele, fiul, iubitul / soțul.
 
Eu sunt reprezentanta tuturor femeilor dinaintea mea.
Eu sunt rezultatul celor bune, dar și a problemelor pe care Femeia din trecut le-a avut de împărțit cu el, Bărbatul.
Iar el îl reprezintă pe Bărbatul din toate timpurile și a preluat transgenerațional toate angoasele, nemulțumirile și traumele pe care Femeia de dinaintea mea i le-a cauzat lui până acum.
Așa că Doamne, oare nu mi s-a dat o povară prea mare?
Cum aș putea eu să vindec atâtea răni deschise și vechi, de mii de ani? Nu e posibil, așa că fă-mă mai înțeleaptă.

ecreatorAșa cum am arătat în capitolele anterioare, fenomenul nebuniei joacă un rol semnificativ în scrierile autorului chinez. El adoptă acest personaj-tip, nebunul, înstrăinatul, tocmai pentru a evidenția discrepanțele sociale și atitudinea mulțimii față de individul necunoscut, care vine să pună în pericol realitatea obișnuită, fie prin felul său de a se comporta, fie prin exprimarea unor adevăruri greu de acceptat de către ceilalți. Pentru a arăta acest lucru, este necesară prezentarea aspectelor alienației mintale în două opere ale lui Lu Xun, reprezentative în acest sens, Jurnalul unui nebun și Adevărata poveste a lui A Q.

    Aspecte ale nebuniei în Jurnalul unui nebun

    Publicat în 1918, în  revista literară “新青年”(„Noul tineret”), care încuraja idei democratice, Jurnalul unui nebun este prima proză scurtă din istoria literaturii chineze moderne. Aceasta reamintește cauzurile de canibalism din perioada antică a Chinei, precum și din perioada dinastiei Qing (1644-1911). Astfel de exemple sunt cazul lui Yi Ya, care și-a gătit fiul în onoarea lui Huan din Chi (Lu Xun, 2010, p. 26), cazul lui Xu Xi Lin, executat în 1907 pentru asasinarea unui membru al dinastiei Qing, inima și ficatul fiindu-i mâncate (Lu Xun, 2010, p. 26), sau faptul că în vechime “oamenii își schimbau copiii între ei pentru a-i mânca” (Lu Xun, 2010, p. 21) – fapte verificabile, de asemenea, în istoria Chinei.
    Încă din titlu se observă o asemănare cu Jurnalul unui nebun al scriitorului rus Nikolay Gogol, care pare să fi stabilit tonul ironic și sarcastic din Jurnalul lui Lu Xun. Textul începe printr-o introducere, ce constituie un fel de ramă a povestirii în sine, care are un narator despre care nu cunoaștem decât faptul că, întorcându-se la casa părintească, decide să-și viziteze doi buni prieteni din perioada liceului, care erau frați, deoarece auzise că unul dintre ei era bolnav. Numele celor doi frați nu este dezvăluit și nici locul desfășurării acțiunii nu este clar precizat.

chCărţile de foarte mare utilitate care, efectiv şi în mod real, ne schimbă viaţa, care ne ajută:
1) să adoptăm un regim de viaţă sănătos,
2) la prevenirea şi la tratarea bolilor.

Somităţi în materie prezintă, în unele din aceste cărţi, cazuri de persoane cu grave probleme de sănătate, inclusiv cu cancer, care s-au însănătoşit numai prin adoptarea unui anumit regim alimentar şi de viaţă.

1. O carte excepţională, care m-a ajutat să-mi schimb modul de viaţă, să scap (aşa spun medici oncologi) de cancerul de prostată.
 PATRICK HOLFORD. LIZ EFIONG.
SPUNE NU CANCERULUI.  Ghid de prevenire şi luptă împotriva cancerului

    Dacă bolșevismul, fascismul și nazismul constituie niște regretabile derapaje ale istoriei, căci – ne înștiințează mărturisitorul Petre Țuțea – „democrația este ostilă extremelor, care confiscă - și extrema stângă, și extrema dreaptă – personalitatea umană” (cu completarea că „extrema dreaptă nu confiscă proprietatea”, că cea stângă e egalitară și că „egalitatea coercitivă este sterilizantă”), atunci leninismul, stalinismul și hitlerismul exprimă suprema ticăloșenie a derapajelor legalizate.
    Iată de ce, pentru a nu se repeta aceste cumplite orori ale vremelnicei atotputernicii umane, ce credea în acele vremuri despre sine că-i providențială (firește, în pofida avertismentului eclesiastic că „nu este nimic nou supt soare” și că „totul este deșertăciune”), ele trebuie împărtășite generațiilor mai tinere prin manuale de istorie necontrafăcută, reviste, cărți cu amintirile supraviețuitorilor, precizări ale istoricilor obiectivi și bine intenționați etc.
    Pentru că atrocitățile săvârșite zeci de ani de către tătucul Stalin și haidamacii lui împotriva cetățenilor sovietici (cu toții neliberi), îndeosebi împotriva întemnițaților și înlăgăraților, mai apoi (după al doilea război mondial) și împotriva celor mai vrednici cetățeni ai țărilor intrate, cu incalificabilul acord al anglo-americanilor, în sfera de influență a Moscovei, nu pot fi socotite mai puțin barbare ca suferințele îndurate de evrei din partea nemților și a aliaților acestora (unguri, austrieci, ucraineni etc.) în ghetouri, dar mai ales în lagărele de exterminare prin gazare. Dimpotrivă, zic eu, dacă nu sunt minimalizate sau cu bună știință ignorate elementele complementare ale monstruosului, atunci inumanul stalinisto-bolșevic îl surclasează pe cel hitleristo-nazist. Din următoarele motive: