De câteva ori în grandiosul roman Don Quijote de la Mancha, cu certitudine cel mai pilduitor şi desfătător roman al tuturor timpurilor şi una din cărţile de căpătâi ale omenirii (toată viaţa William Faulkner a citit şi recitit Biblia şi înţeleptele nebunii ale iscusitului hidalgo şi ale mult hazosului său scutier), de câteva ori, deci,


Din batrani se spune ca "o imagine face cat o mie de cuvinte" si ma gandeam ca toata viata noastra este sub binecuvantarea Crucii, iar noi ne pierdem intre o mie de ganduri. Printre aceste cuvinte incerc sa amintesc ca, daca nu putem gandi, putem privi... Sa ne inaltam privirea si gandul catre Jertfa lui Hristos.

Articolul de fata vrea sa surprinda semnificatiile artistice si mai ales teologice care corespund fondului de aur, nimbului sau mandorlei, ca simboluri ale manifestarii divine luminoase. Teologiei mistice a slavei in traditia crestina ii corespunde in plan vizual artistic un intreg vocabular estetic prin care icoana incearca sa redea realitatile mai presus de fire ale experientei dumnezeiesti. Ele nu sunt doar semne abstracte ale sfinteniei, ci transmit real privitorilor o lumina si o stralucire pe care persoanele sfinte o poarta la fel de real. Aceste simboluri au dificila sarcina de a traduce o realitate dumnezeiasca care depaseste formele lumii create.

Atât de mare este răutatea omenească, încât – în pofida evidenţei – unii dintre semeni (răuvoitorii şi/sau invidioşii) susţin cu mereu tânăra vehemenţă a meseriei de cârcotaş că în România

Culoarea părului este dată de celule numite melanocite. Melanocitele produc pigmenţii naturali ai părului, dar şi ai pielii sau ai ochilor. Aceşti pigmenţi sunt absorbiţi de foliculul firului de păr.